Przejdź do treści

Forum wyszukaj na forum

 
awatar_uzytkownika_o_nazwie :'mpodolska'
mpodolska Postów na forum - 2

Odp: Zapraszamy do dyskusji

2012-10-31 15:06:16
Być może Pan wie, że w ubiegły piatek Prezes UKE  podpisała porozumienie na rzecz podnoszenia jakości usług telekomunikacyjnych, w tym usługi dostepu do szerokopasmowego Internetu z róznymi podmiotami (przedsiebiorcami telekomunikacyjnymi, izbami gospodarczymi, przedstawicielami świata nauki)

http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&news_cat_id=168&news_id=8328&layout=3&page=text

W ramach prac tworzonego własnie zespołu roboczego będą określone wskaźniki jakości oraz uzgodnione metodyki badań wytypowanych wskaźników, tak by klienci otrzymali przejrzysta i porównywalna informacje na temat rzeczywiście swiadczonej jakości usług (a nie deklarowanej).

Odnoszac sie do Pana propozycji to muszę powiedzieć, że całkiem sporo i konkretnie "przyszło Panu do głowy", gdyż takie właśnie wskaźniki jak:

prędkość w Mbit/s lub kbit/s:

 - data transmission speed "up" & "down" zdefiniowany w ETSI EG 202 057-4 p. 5.2

- mean data rate dla usług FTP, HTTP i E-mail zdefiniowany w ETSI TS 102 250-2   p.6. 1.7, p. 6.8.7, p. 7.2.8

 Opóźnienie w ms:

- IPTD (IP packet Transfer Delay zdefiniowany w ITU-T Y.1540 p. 6.2

- Delay zdefiniowany w ETSI EG 202 057-4 p.5.5

Zmienność opóźnienia (tzw. jitter) w ms

- IPDV (IP Delay Variation) zdefiniowany w ITU-T Y.1540 p. 6.2.4 i w ITU-T Y.1541 Annex II.

 Wskaźnik utraty pakietów w %:

Packet Loss Ratio został zdefiniowany w ITU-T 1540 p.6.4

Wskaźnik błędnych pakietów

Packet error ratio został zdefiniowany w Zaleceniu ITU-T 1540 p.6.3.

Oczywiscie lista wskaxników jest dłuższa, zacytowałam te moim zdaniem najważniejsze do oceny usługi.

W dokumentach tych wskazano metodyki badań (modele badań) powyzszych parametrów, a także srodowisko pomiarowe.

Zachęcam do lektury zacytowanych dokumentów. Gdyby Pan miał jeszcze jakieś konstruktywne przemyslenia i opinie to proszę podzielić sie z innymi na tym Forum.

 

 
awatar_uzytkownika_o_nazwie :'specus'
specus Postów na forum - 46

Odp: Zapraszamy do dyskusji

2012-11-08 08:05:26
Witam

Jeśli można prosić o podanie bezpośrednich linków do wymienionych parametryzujących wskaźniki dokumentów ( oraz innych podobnych) gdyż wyszukiwarki odnajdują setki dokumentów w których zostały one przywołane natomiast trudno jest odnaleźć samą treść w/w dokumentów.

Taka pełna informacja zebrana w jednym miejscu będzie na pewno z korzyścią dla wszystkich zarówno operatorów jak i Klientów.

Jeśli tego typu wykaz (z linkami) znajduje się np na stronach UKE to wystarczy link do tewgo miejsca bo pomimo prób nie udało mi się do nich dotrzeć.
awatar_uzytkownika_o_nazwie :'PSTD'
PSTD Postów na forum - 1
  • Wpis edytowano 2012-12-04 20:45:44 (PSTD)
  • Wpis edytowano 2012-12-04 20:44:18 (PSTD)
  • Wpis edytowano 2012-12-04 20:40:46 (PSTD)

Odp: Zapraszamy do dyskusji

2012-12-04 19:07:43
Cytat:
 W ramach prac tworzonego własnie zespołu roboczego będą określone wskaźniki jakości oraz uzgodnione metodyki badań wytypowanych wskaźników, tak by klienci otrzymali przejrzysta i porównywalna informacje na temat rzeczywiście swiadczonej jakości usług
 (a nie deklarowanej).
Cytat:
Pozwoliłem sobie podkreślić najważniejsze zdanie - W myślę że ponad 70% przypadków wskaźniki jakości będzie "analizował" Klient/Abonent/ który rozpoczyna - lub ma doświadczenie z Internetem szerokopasmowym /także telefonią/ na zasadzie - mam internet 6 mega -giga czegośtam czy słynne 150M LTE. Po podpisaniu umowy okazuje się że owszem ale.. i tu następuje cała lista od ograniczeń ilości danych poprzez słynne DO w umowach, do informacji że predkośc wg umowy osiągnie się pod nadajnikiem czy mając 100mb do centrali a nie 10 km.
 
Cytat:
Posiadając już łącze /zastanawiając się nad zmianą poziom wiedzy większości Klientów pozwala mu na analizę "speedtest.pl" itp a nie "wg normy ETSI XXX ten operator jest lepszy".
 
Cytat:
Jak najbardziej wskaźniki poziomu obsługi Klienta(
 
Cytat:
Obsługa BOK, czasy zgłoszeń, obsługa reklamacji, terminy umów itp ) pozwoją wprost na wybór operatora mającego ilościowo/jakościowo najlepszą kategorię o tyle podanie Klientowi który nie wie czy ma "150 mega, 150 giga czy 150 kilo, ważne że 150" wskaźników wysoce specjalistycznych tylko zagmatwa sprawę i oprócz analizy np 5 operatorów i po 20 cenników każdy dojdzie Klientowi po 20 wskaźników.
 
Cytat:
Wskaźniki jakości powinny finalnie być proste, zrozumiałe dla Klienta i możliwe do sprawdzenia.
   

Forum wyszukaj na forum

Nie masz uprawnień do przeglądania tego forum

przeczytaj_tresc_ponownie